Mentoringové centrum

Mentoringové centrum

Aktivity

Mentoring pre rozvoj kompetencií učiteľov v medzinárodnom akademickom prostredí

Mentoring je určený pre vysokoškolských učiteľov so zameraním na podporu ich profesionálneho a osobného rozvoja a kľúčových zručností potrebných pre prácu a kariéru v medzinárodnom akademickom prostredí. Tento program poskytuje učiteľom príležitosť na získanie nových pedagogických zručností, zlepšenie výučbových metód a podporuje ich neustály rast a adaptáciu na meniace sa potreby medzinárodného akademického prostredia.

Hlavný cieľom mentoringu pre rozvoj kompetencií učiteľov je zlepšiť kvalitu výučby a pripraviť vysokoškolských pedagógov na využívanie najnovších vzdelávacích trendov a nástrojov pri tvorbe nových a inovácií zabehnutých predmetov a pri efektívnej práci so študentami, a zároveň posilniť osobné a profesionálne zručnosti pedagógov, čo vedie k zlepšeniu ich výkonnosti, angažovanosti  a spokojnosti v práci a posilňuje ich konkurencieschopnosť a pripravenosť pracovať v dynamickom medzinárodnom prostredí.

Kľúčovými aktivity mentoringu pre rozvoj kompetencií učiteľov je poskytovanie mentoringu v nasledovných oblastiach:

Inovácie vo vzdelávaní a moderné vyučovacie metódy: Táto aktivita sa zameriava na predstavenie a implementáciu nových a v zahraničí fungujúcich pedagogických prístupov a vzdelávacích techník. Mentori pomáhajú pedagógom integrovať moderné technológie a inovatívne metódy do výučby s cieľom zvýšiť zapojenie a motiváciu študentov a budovať atraktívnosť výučby.

Osobný a profesijný rozvoj vysokoškolských učiteľov. Táto aktivita je zameraná na rozvoj mäkkých zručností ako sú vhodná komunikácia so študentami v rámci výučby, manažovanie skupinovej dynamiky a efektívne vedenie študijných skupín. Mentori poskytujú podporu na individuálnej alebo skupinovej úrovni v oblasti sebareflexie, riadenia času a stresu, čo napomáha k vyváženému osobnému a pracovnému životu pedagógov.

Mentorky:

Ing. Katarína Procházková, PhD.

Mentoring pre rozvoj zručností učiteľov pôsobiť v medzinárodnom prostredí. Mentoring vysokoškolských učiteľov je zameraný na podporu ich profesionálneho a osobného rozvoja, podporuje kvalitu výučby a pripravuje ich na moderné vzdelávacie trendy. Zameriava sa na inovácie vo výučbe, rozvoj mäkkých zručností, riadenie času a stresu, čím posilňuje ich výkonnosť, spokojnosť a konkurencieschopnosť v medzinárodnom akademickom prostredí.

Mgr. Hana Gažová-Adamková, PhD.

Mentoring pre rozvoj zručností učiteľov pôsobiť v medzinárodnom prostredí. Učitelia získajú podporu pre nadobúdanie zručností efektívnej komunikácie a spoluprácu v diverzitnom prostredí.

doc. Ing. Zuzana Skorková, PhD.

Mentoring pre rozvoj zručností učiteľov pôsobiť v medzinárodnom prostredí. Učitelia získajú podporu pre riadenie stresu a budovanie osobnej odolnosti.

doc. Ing. Jana Blštáková, PhD.

Individuálna podpora učiteľov pre získanie medzinárodnej skúsenosti a rozvoj sociokultúrnych zručností. Individuálna podpora pre medzinárodnú skúsenosť na kariérnej ceste. Učitelia získajú podporu pri plánovaní medzinárodnej skúsenosti, pri výbere z nástrojov internacionalizácie, a pre rozvoj zručností pôsobiť v medzinárodnom prostredí. 

Mentoring pre podporu medzinárodných skúseností študentov

Mentoring je určený pre študentov, ktorí majú záujem využiť nástroje internacionalizácie, ktoré ponúka Ekonomická univerzita v Bratislave v spolupráci s partnerskými inštitúciami. Mentoring je určený študentom, ktorí majú záujem o obohatenie študijného plánu o medzinárodnú skúsenosť. Študenti môžu využiť mentoring ako podporu pri výbere typu mobility aj zaradenia v čase. Mentoring je určený aj študentom, ktorí v súčasnosti študujú na programoch v cudzích jazykoch a pracujú v multikultúrnom prostredí.

Mentoring zahŕňa viaceré aktivity súvisiace s vycestovaním študentov na zahraničné pobyty:
  • Podporu pri výbere programu zahraničnej mobility a hosťujúcej inštitúcie.
  • Podporu s orientáciou v rámci administratívneho procesu (príprava dokumentácie).
  • Kultúrnu adaptáciu študenta na nové prostredie a nové štruktúry s cieľom posilniť kultúrnu citlivosť študentov.
  • Podporu počas pobytu a návratu vrátane asistencie pri reintegrácii po návrate.

Mentoringový program pre podporu medzinárodných skúseností študentov je komplexný a prispôsobený individuálnym potrebám študentov, čím im poskytuje cenné nástroje a podporu pre úspešné zvládnutie ich medzinárodných ambícií.

Mentorky:
doc. Ing. Jana Blštáková, PhD.

Individuálna podpora študentov pre získanie medzinárodnej skúsenosti a rozvoj sociokultúrnych zručností. Študenti získajú podporu pri plánovaní medzinárodnej skúsenosti, pri výbere z nástrojov internacionalizácie, a pre rozvoj zručností pôsobiť v medzinárodnom prostredí.  
Ing. Katarína Procházková, PhD.

Mentoring pre študentov podporuje osobný rast, rozvoj kľúčových zručností a prípravu na úspešnú kariéru a spokojný život. Zameriava sa na sebarozvoj, tímovú prácu a wellbeing, pričom pomáha zvládať výzvy spojené so štúdiom, posilňuje spoluprácu v tímoch, komunikačné schopnosti a podporuje rovnováhu medzi štúdiom a osobným životom.

Mentoring for Interactions in a Multicultural Environment

Mentoring for Interactions in a Multicultural Environment

 

Mentoring is a highly effective tool for developing quality interactions in a multicultural environment. It allows individuals from different cultural and social backgrounds to feel welcomed, valued, and included in a shared space. This approach not only supports the creation of a cohesive, respectful, and harmonious environment but also significantly improves communication. It facilitates a more transparent and efficient exchange of ideas within diverse teams, helping to prevent misunderstandings that may arise due to cultural differences.

 

Mentoring in a multicultural environment focuses on the following key areas:

  • cultural awareness and sensitivity, aimed at understanding and respecting different cultural norms and values,
  • teamwork in a multicultural environment to promote collaboration and inclusiveness within diverse teams,
  • resolving intercultural conflicts to address conflicts influenced by cultural differences effectively,
  • leadership in a multicultural environment, with empathy and creating an inclusive vision encompassing diverse cultural groups.